Η έγκαιρη βοήθεια ωφελεί τη συμπεριφορά των πρόωρων νεογνών

Η βοήθεια που δίνεται σε γονείς πρόωρων νεογνών, για να κατανοήσουν και να αλληλεπιδράσουν καλύτερα με τα παιδιά τους, μπορεί να ωφελεί τη συμπεριφορά των παιδιών όταν είναι έτοιμα για το σχολείο, αναφέρει έρευνα από τη Νορβηγία.

Η βοήθεια που δίνεται σε γονείς πρόωρων νεογνών, για να κατανοήσουν και να αλληλεπιδράσουν καλύτερα με τα παιδιά τους, μπορεί να ωφελεί τη συμπεριφορά των παιδιών όταν είναι έτοιμα για το σχολείο, αναφέρει έρευνα από τη Νορβηγία.

Τα παιδιά που γεννιούνται πρόωρα τείνουν να έχουν μεγαλύτερα ποσοστά προβλημάτων συμπεριφοράς, όπως διαταραχή έλλειψης προσοχής-υπερκινητικότητας, σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά.

Για τη νέα έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Pediatrics’, ερευνητές από τη Νορβηγία δοκίμασαν πρόγραμμα που έδινε στους γονείς των πρόωρων άμεση βοήθεια, ξεκινώντας από το μαιευτήριο.

Η επικεφαλής της έρευνας, Marianne Nordhov’ από το University Hospital of North Norway’ δήλωσε ότι τα πρόωρα παιδιά συχνά γκρινιάζουν περισσότερο, έχουν πιο αραιή οπτική επαφή και κατανοούνται πιο δύσκολα από τους γονείς.

Εμφανίζουν με πλάγιο τρόπο σημάδια στρες, όπως αλλαγές στο χρώμα, κινήσεις εκνευρισμού και αυξημένο ρυθμό αναπνοής.

Η ερευνήτρια χώρισε γονείς 146 πρόωρων που γεννήθηκαν κάτω των 2 κιλών είτε να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα είτε να ακολουθήσουν τη συνήθη φροντίδα. Επέλεξε και γονείς 75 παιδιών που γεννήθηκαν μετά τους 9 μήνες, για σύγκριση.

Εκτός από τη βοήθεια το διάστημα που τα νεογνά ήταν ακόμα στο μαιευτήριο, το πρόγραμμα περιέλαβε 4 επισκέψεις στο σπίτι από νοσοκόμα, σε διάστημα 3 μηνών. Οι νοσοκόμες εκπαίδευσαν τους γονείς στο να διαβάζουν τα σημάδια του νεογνού και να αλληλεπιδρούν μέσω του παιχνιδιού.

Η ομάδα ανακάλυψε ότι στην ηλικία των 5 ετών, παιδιά των οποίων οι γονείς ήταν στο πρόγραμμα εμφάνιζαν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς όπως έλλειψη προσοχής, επιθετικότητα ή απόσυρση.

 

Βάσει των αναφορών από τους γονείς, το 29% αυτών των παιδιών είχε επίδοση στην οριακή ακτίνα της κλίμακας προβλημάτων συμπεριφοράς σε σύγκριση με 48% των πρόωρων νεογνών των οποίων οι γονείς δεν ήταν στο πρόγραμμα.

Επίδοση στην οριακή ακτίνα δείχνει προς την κατεύθυνση αυξημένου κινδύνου για προβλήματα συμπεριφοράς, όπως διαταραχή έλλειψης προσοχής- υπερκινητικότητας.

Η Nordhov, δήλωσε ότι η έρευνα έδειξε ότι μόνο 12 ώρες εκπαίδευσης στους γονείς βελτιώνει τη γνώση και την αυτοπεποίθησή τους που με τη σειρά της βελτιώνει την αλληλεπίδραση με το νεογνό με ωφέλιμο τρόπο.

Η ερευνήτρια σημειώνει ότι είναι σημαντικό οι γιατροί και οι νοσοκόμες να περνούν χρόνο με τους γονείς και να τους διδάσκουν πώς να αλληλεπιδρούν καλύτερα και να κατανοούν τη ‘δύσκολη’ δουλειά της γλώσσας.

ΠΗΓΗ: ‘Pediatrics’, iatronet.gr